Menu
SUCCÉ FÖR LIVE NATION & LUGER PÅ GYLLENE HJULET! TRE GULD OCH ETT SILVER!

SUCCÉ FÖR LIVE NATION & LUGER PÅ GYLLENE HJULET! TRE GULD OCH ETT SILVER!

18 apr kl: 12:04

Igår var det dags för den prestigefyllda branschtävlingen Gyllene Hjulet på Münchenbryggeriet i Stockholm. Live Nation & Luger var nominerade i fyra kategorier och våra festivalpartners stod för ytterligare två nomineringar. Tre guld och ett silver blev det fantastiska utfallet av årets tävling för Live Nation & Luger!

GULD till Åre Sessions för Årets Lokala Rättighet
Luger | Spendrups | Skistar

Vinnaren har med sitt starka koncept skapat ett evenemang som bidragit till en lokal förankring. En vision har förvandlat en hel by till en magnet för hela landet. Ett unikt koncept som smälter samman musik- och skidkultur och öppnar dörrar för en helt ny publik, detta under en traditionellt sett utmanande helg. Ett koncept som förenar såväl invånare som besökare samtidigt som det lyckats skapa en betydande ekonomisk och kulturell inverkaren på regionen.

GULD till ”Livebrator” för Årets Innovativa Sponsring - via livepitch på galan
Luger | RFSU | BBDO Nordics

Genom att skapa ett nytt mötesformat mellan fans och artister har årets innovativa sponsring skapat ”BUZZ” i en viktig fråga, tagit vara på målgruppens passioner och avdramatiserat stigman.

GULD till Coca-Cola x Lollapalooza Stockholm för Årets Kultur-/Underhållningssponsring ????????
Redgert Comms AB | Coca-Cola | United | Live Nation

Er prestation överträffade alla andra sponsorer historiskt sett vilket tydligt bevisar er förmåga att skapa meningsfulla och minnesvärda upplevelser. Med det nya landmärket som en central del av er aktivering skapade ni en visuell och fysisk närvaro, som inte bara satte ert varumärke i rampljuset utan också resulterade i imponerande publiceringar. En betydande räckvidd på 12 miljoner visar er förmåga att engagera och nå er målgrupp på ett effektivt sätt.

SILVER till Melodifestivalturnén för Årets Nationella Rättighet
Live Nation

SILVER till Kicks via sitt partnerskap till Lollapalooza Stockholm, för Årets Kultur-/Underhållningssponsring
UMG | Kicks

”2023 var ett fantastiskt år för Live Nation & Luger med otroliga evenemang, kreativa samarbeten och innovativa projekt och vi är superglada över att det uppmärksammas! Åre Sessions har sedan 2017 formats till ett av landets mest nyskapande evenemang och vi ser med stor glädje hur både varumärket och festivalen växer för varje år – Årets Lokala Rättighet (Luger, Spendrups, Skistar) är ett riktigt fint kvitto på det! Livebrator (Luger, RFSU, BBDO Nordics) vann Årets Innovativa Sponsring och dessutom via en livepitch på Gyllene Hjulet. Ett fantastiskt samarbete mellan Luger, RFSU och BBDO Nordics! Dessutom fick sommarens stora festival i Stockholm, Lollapalooza, ett riktigt fint erkännande tillsammans med en av festivalens huvudpartners Coca-Cola – som vann Årets Kultur-/Underhållningssponsring. Vi är stolta och glada över så många fina priser – som vi självklart delar med våra fantastiska Partners."

- Malin Tikkakoski, Partnership Director, Live Nation Sverige

Branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangeras av SES - Sponsrings & Eventsverige – i syfte att uppmärksamma och hylla aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Tävlingen belönar projekt från det gångna året, som visat på stor kreativ höjd och effektfullt genomslag. Årets final gick av stapeln 17 april.

Hitta evenemang

Fritext
Välj stad

    
                                        
Datum: Alla dagar
Veckodagar:
Tillbaka Sök

Välj stad